خدمات شرکت ما به دو دسته عمده تقسیم می‌شود. دسته اول شامل خدمات مربوط به ساخت دستگاه‌ها و قطعات به ویژه قطعاتی است که واردات آنها مقرون به صرفه نیست. این خدمات شامل مدل‌سازی مهندسی، طراحی مهندسی، پرینت سه‌بعدی، اسکن سه‌بعدی، طراحی مکانیزم ها، طراحی مجموعه‌ها و قطعات، و اتوماسیون صنعتی را دربر می‌گیرد.

در قالب دسته اول، در زمینه طراحی مهندسی، اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی؛ شرکت سافت میکر با تکیه بر توان تخصصی و تجربه 15 ساله طراحی و ساخت قطعات، پس از مطرح شدن خواسته و نیاز از طرف شما، ما آن را بررسی می کنیم.

دسته دوم خدمات ما شامل ساخت ربات‌های نرم (Soft Robot) از شاخه علم رباتیک نرم و سبک (Soft Robotics)؛ شامل عملگرهای خطی یا صفحه ای پنوماتیکی نرم (Soft Linear/Planar Pneumatic Actuators)، بازوهای رباتیک نرم و انعطاف پذیر بندبند (Highly-articulated Flexible Manipulators)، عملگرهای نهایی (Soft Universal Grippers)، و ربات‌های ترکیبی (ربات هایی که دارای بدنه صلب و سایر بخش های نرم می باشند) است.

استفاده از ربات‌های سخت، صلب، سنگین وزن، و بزرگ، همیشه و در همه موارد امکان‌پذیر نیست.

عملگرهای نهایی نرم (Soft Universal Robotic Grippers)

عملگرهای نهایی (End-Effector) یا همان گریپرها (Grippers)، معمولاً در انتهای ربات های بازو شکل، ربات های موازی و بسیاری از ربات های دیگر نصب می‌شوند. همانند پنجه و انگشتان دست، عملگرهای نهایی قابلیت برداشتن و بلند کردن (Pick & Place)، و حمل و جابه‌جایی اشیاء را به ربات ها می دهند. گریپرها دو نوع دارند. گروه اول، گریپرهایی هستند که با استفاده از عموعا فلزات بدنه آنها ساخته شده و توسط انواع موتورها و کابلها راه اندازی می شوند.

در شرکت سافت میکر، با تکیه بر دانش، تخصص، و تجربه؛ ما توانسته ایم سه نوع مختلف از گریپرهای نرم را طراحی کرده و بسازیم. بعلاوه، تیم ما می‌تواند بر اساس نیاز شما، این نوع گریپرها را طراحی و شخصی سازی کرده بسازد و به شما تحویل دهد.

طراحی و ساخت ربات‌های نرم یکی از زمینه‌های نوظهور در زمینه رباتیک است و همچنان تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. برترین دانشکده‌های مهندسی در شاخه های مکانیک، مواد، برق، و کامپیوتر از دانشگاه‌های معتبر دنیا، از حدود سال ۲۰۱3 نتایج تحقیقات و ساخت این نوع ربات‌ها را در قالب انتشار مقالات علمی، بطور رسمی آغاز کردند.

به این ترتیب روند روزافزونی در زمینه واگذاشتن ربات‌های بزرگ، صلب و غول‌پیکر در کارخانه‌ها و در عوض استفاده از ربات‌های نرم و انعطاف‌پذیر در موارد متعدد موردنیاز در مؤسسات، مراکز، صنایع و زندگی روزمره مردم شروع شده است، که قطعاً این روند آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت. در سطح دنیا ربات‌های نرم زیادی ساخته ‌شده اند، اما هنوز گام‌های زیادی تا تجاری‌سازی تمامی نمونه‌های اولیه دارند.