مجله

Home » مجله » هر آنچه باید در باره اسکن سه بعدی با تلفن همراه بدانید

هر آنچه باید در باره اسکن سه بعدی با تلفن همراه بدانید

اسکن سه بعدی با تلفن همراه
5/5

یکی از دلایل خوب برای خرید گوشی هوشمند این است که می توانید از آنها به عنوان اسکنر سه بعدی استفاده کنید. برخی از تلفن های هوشمند مانند  Xperia XZ1  با یک برنامه اسکن سه بعدی یکپارچه شده اند. اما در برخی دیگر، شما باید خودتان یکی را انتخاب، دانلود، و نصب کنید. اسکن سه بعدی با تلفن همراه ویژگی جدید و پرطرفداری است، بنابراین بهتر است با نحوه استفاده از برنامه های اسکن سه بعدی آشنا شوید!

اسکن سه بعدی با تلفن همراه چه درباره اسکن اشیا چه افراد بسیار آسان است. اما همیشه دانستن نکات مهم و کلیدی به ما کمک می کند تا نتایج با کیفیتی از کارمان بدست آوریم. با این اوصاف، ما به شما توصیه های مفیدی در مورد نحوه موفقیت در اسکن سه بعدی بعدی خود با گوشی هوشمند خود ارائه می دهیم!

اسکن سه بعدی با تلفن همراه چیست؟

اسکن سه بعدی نمایش دیجیتال شی یا شخصی است که شما در حال اسکن سه بعدی هستید. در طول فرآیند اسکن سه بعدی، شما با استفاده از یک برنامه اسکن سه بعدی بر روی تبلت یا تلفن همراه خود یا حتی یک دستگاه اسکن سه بعدی مناسب، شکل یک آیتم (شیء، صورت یا بدن یک شخص) را می گیرید. حسگرهای هر دستگاه داده‌های مربوط به شکل، عمق و رنگ موردی را که در حال اسکن سه‌بعدی هستید جمع‌آوری می‌کنند و فایل سه بعدی نهایی را تشکیل می‌دهند.

پس از اینکه اسکن سه بعدی به یک فایل سه بعدی تبدیل شد، می توانید نتیجه را با یک برنامه مدل سازی سه بعدی ویرایش کنید. با این قابلیت، شما این امکان را می یابید تا اسکن سه بعدی خود را به عنوان آواتار در بازی های VR (واقعیت مجازی) یا حتی پرینت سه بعدی آن را تغییر دهید و از آن استفاده کنید. بدین ترتیب جسم از شکل فیزیکی به شکل دیجیتالی می رسد.

اسکنرهای سه بعدی موجود در بازار و برخی نمونه خاص از دستگاه های اسکن سه بعدی عمدتاً برای حرفه ای ها هستند و یا برای اهداف آموزشی استفاده می شوند. امروزه رایج ترین و آسان ترین راه برای اسکن سه بعدی، استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت است. در این پست، به شما توضیح می دهیم که چگونه می توانید یک اسکن سه بعدی با تبلت یا دستگاه موبایل خود انجام دهید و یک فایل مدل سه بعدی از یک شی یا انسان ایجاد نمایید.

نحوه ساخت اسکن سه بعدی با تلفن همراه

اگر از قبل یک گوشی هوشمند دارید، می توانید یکی از برنامه های اسکن سه بعدی را که در حال حاضر در بازار وجود دارد، دانلود کرده ونصب نمایید. در همه برنامه های اسکن سه بعدی، دستورالعمل های یکسانی برای اسکن سه بعدی موفق مورد استفاده قرار می گیرند، و ما آنها را به شما معرفی می کنیم. کم و بیش، روند اسکن سه بعدی به شرح زیر است. ابتدا شی یا شخصی را که می خواهید اسکن کنید قرار می دهید تا جایی بایستد که بتوانید در اطراف آن قدم بزنید. سپس، همانطور که توسط برنامه نشان داده شده است،

مراحل اسکن را شروع می کنید و حسگرهای دوربین تلفن همراه شما تمام داده های مورد نیاز را جمع آوری می کنند. پس از اتمام اسکن سه بعدی با تلفن همراه و جمع آوری داده ها، برنامه آنها را به مدل دیجیتالی سه بعدی شما تبدیل می کند. پس از آن، می توانید نتیجه را ذخیره کرده و آن را پرینت سه بعدی کنید، از آن به عنوان آواتار در بازی های واقعیت مجازی یا سایر برنامه ها استفاده کنید.

ساخت اسکن سه بعدی با تلفن همراه: توصیه هایی برای یک اسکن سه بعدی موفق

حتی اگر برنامه‌های اسکن سه‌بعدی در حال حاضر کاملاً کاربرپسند هستند و فوراً راهنمایی‌هایی در مورد نحوه ادامه مرحله بعدی به شما ارائه می‌دهند، پیروی از برخی دستورالعمل‌های اساسی و مفید برای اسکن سه بعدی موفق با تلفن همراه ضروری است. ما به شما چند نکته اساسی در مورد کارهایی که باید انجام دهید و از کارهایی که باید هنگام انجام اسکن سه بعدی از یک شی و اسکن سه بعدی از یک شخص اجتناب کنید، به شما ارائه می دهیم.

نکاتی برای اسکن سه بعدی اشیاء با گوشی هوشمند

هنگام اسکن یک شی، چه در داخل خانه یا چه در خارج از منزل، مطمئن شوید که از نور مناسب استفاده می کنید. توصیه می شود از نور روشن استفاده کنید که به طور مساوی در اطراف جسم شما پخش می شود، به خصوص هنگامی که در طول شب اسکن سه بعدی می کنید. برای اجسام با هندسه پیچیده یا اجسامی که توخالی هستند یا دارای لبه هستند، به نور نیز توجه داشته باشید که سایه ایجاد نکند زیرا توسط نرم افزار اسکن سه بعدی به درستی خوانده نمی شوند. همچنین سعی کنید هنگام اسکن اطراف جسم فاصله مساوی را حفظ کنید تا نتیجه یکنواختی به دست آورید. علاوه بر این، مراقب باشید که مدل شما با صفحه نمایش مطابقت داشته باشد، بنابراین موقعیت خود را تنظیم کنید و نه از خیلی دور و نه از خیلی نزدیک اسکن نکنید.

توصیه می کنیم از اسکن سه بعدی اجسام متحرک یا نازک مانند برگ درختان خودداری کنید. همچنین، سعی کنید از اشیاء ساده اجتناب کنید، زیرا آنها فاقد رنگ هندسی هستند و باعث ایجاد انعکاس هایی می شوند که به درستی در طول روش اسکن سه بعدی ثبت نمی شوند. علاوه بر این، هنگامی که یک شی را به صورت سه بعدی اسکن می کنید، مراقب باشید که آن را از پس زمینه کار/محیط متمایز کنید، به طوری که حسگرهای عمق اسکن سه بعدی، حجم مورد را ضبط کنند. به همین دلیل، از آنجایی که اشیاء شفاف را نمی توان از پس زمینه آنها متمایز کرد، نمی توان آنها را به درستی در یک اسکن سه بعدی نشان داد.

نکاتی برای اسکن سه بعدی افراد با گوشی هوشمند

روش اسکن سه بعدی چهره افراد بسیار ساده است. برای داشتن یک نتیجه اسکن سه بعدی یکنواخت، با قدم زدن در اطراف فرد، صورت را از گوش به گوش دیگر اسکن کنید. دقت کنید که زوایای مختلف صورت را بگیرید تا هیچ لبه‌ای از صورت را از دست ندهید. با این حال مهم است که هنگام راه رفتن در اطراف فرد، فاصله یکسانی با او حفظ کنید.

از آنجایی که اسکن گرفتن از اشیای رشته ای بسیار دشوار است، اگر موهای فردی که در حال اسکن سه بعدی هستید به بهترین شکل نمایش داده نشود، ناامید نشوید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، به شما توصیه می کنیم شخصی را که در حال اسکن هستید در پس زمینه ای قرار دهید که تنها یک رنگ و به اندازه کافی روشن باشد تا حسگرهای عمق دوربین، سر را از پس زمینه آن متمایز کند. نکته آخر اینکه شخصی که اسکن سه بعدی می شود باید ثابت بماند و حرکت نکند.

اسکن سه بعدی افراد با گوشی هوشمند

نرم افزار های رایگان اسکن سه بعدی با تلفن همراه

اگر گوشی هوشمند شما از قبل برنامه اسکن سه بعدی از پیش نصب شده ندارد، باید آن را دانلود کنید. برنامه های اسکن سه بعدی که در زیر لیست می کنیم بر اساس روش فتوگرامتری هستند. فتوگرامتری یک فناوری اسکن سه بعدی است که مدل های سه بعدی را از عکس های دو بعدی ایجاد می کند. با گرفتن عکس های همپوشانی از شی ای که در حال اسکن سه بعدی آن هستید از زوایای مختلف کار می کند. سپس، نرم افزار مدل سه بعدی شما را با ترکیب همه این تصاویر با هم تولید می کند. از آنجایی که دوربین‌های با کیفیت بالا از قبل بر روی گوشی‌های هوشمند نصب شده‌اند، نرم‌افزارهای اسکن سه بعدی بیشتری با استفاده از این فناوری در حال ظهور هستند.

نرم افزار یا اپ Trnio

یکی از بهترین برنامه های اسکن سه بعدی برای تلفن های همراه موجود در بازار  Trnio است. این برنامه اسکن سه بعدی فقط برای آیفون ها موجود است و دو حالت اسکن را ارائه می دهد: حالت شی و حالت صحنه. برای هر دو حالت، از برنامه راهنمایی فوری دریافت می کنید. برای حالت شی، کاربر در اطراف یک شی راه می رود و برنامه از هدف عکس می گیرد در حالی که کاربر به صورت دایره ای در اطراف شی حرکت می کند. حالت صحنه برای اسکن رایگان استفاده می شود، به این معنی که می توانید از آن برای اسکن سه بعدی صحنه های خارج از منزل یا موارد بزرگ استفاده کنید.

یکی از ویژگیهای این برنامه این است که می توان از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی نیز استفاده کرد. می‌توانید با این برنامه اسکن سه‌بعدی یک نمایه ایجاد کنید، مجموعه‌ای از اسکن‌های سه‌بعدی خود را ایجاد کنید و افراد می‌توانند حساب شما را دنبال کنند و شما می‌توانید حساب آن‌ها را دنبال کنید.

فیلم1- اسکن اشیاء از سایت Trnio

اپ Scann3d

اگر به دنبال برنامه های اسکن سه بعدی برای گوشی های هوشمند اندرویدی هستید،  scann3d  ممکن است برای شما مناسب باشد. موفقیت کلیدی این نرم افزار طراحی رابط کاربری آن است. حتی اگر مبتدی هستید، استفاده از آن بسیار آسان است، زیرا یک بازسازی فوری از اسکن با مدل سه بعدی آن را دریافت می کنید. این کار با گرفتن 20 تا 30 عکس همپوشانی از اطراف شی ای که در حال اسکن سه بعدی هستید، کار می کند و سپس رِندِر به طور خودکار روی دستگاه انجام می شود. نتیجه اسکن سه بعدی با توجه به تعداد تصاویر ورودی در عرض چند دقیقه آماده می شود. بعداً، می توانید یک مدل سه بعدی ایجاد کنید که می تواند در حساب Sketchfab خود به اشتراک گذاشته شود، بدون هیچ گونه پس پردازش!

فیلم2- اپلیکیشن اسکن سه بعدی با تلفن همراه اندرویدی

محتوای جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه